Pro platby na internetu jsou naše karty zabezpečeny službou 3D Secure, což je nejvyšší možná ochrana citlivých dat karty. Po zadání údajů o platební kartě na stránkách obchodníka / e-shopu (podporujícího 3D Secure platby) následuje zpravidla ještě dodatečné tzv. silné ověření uživatele, resp. držitele karty. Tento způsob ověření plní veškeré legislativní požadavky, které jsou povinné pro všechny banky na českém trhu i v Evropské unii.
Nejjednodušší způsob, jak provést silné ověření (autentizaci), je prostřednictvím naší mobilní aplikace CREDITAS Banking. Platbu pohodlně potvrdíte v aplikaci například otiskem prstu nebo rozpoznáním obličeje.
V případě, kdy nemůžete nebo nechcete pro ověření plateb na internetu používat chytrý telefon a mobilní aplikaci CREDITAS Banking, potvrzujete některé platby kartou na internetu prostřednictvím kódu z SMS a bezpečnostního prvku - ePIN. Ke každé kartě, kterou platíte on-line, si zvlášť nastavíte ePIN ve vašem internetovém bankovnictví CREDITAS Banking. Je to obdoba klasického PIN kódu s tím rozdílem, že ePIN se používá výhradně pro ověření plateb přes internet.
ePIN můžete zvolit také jako záložní způsob ověření platby, pokud máte mobilní aplikaci CREDITAS Banking, ale z nějakého důvodu ji nemůžete použít (např. nejste on-line).
Potvrzování online plateb u obchodníků podporujících 3D Secure je možné dvojím způsobem – prostřednictvím mobilní aplikace CREDITAS Banking, nebo prostřednictvím jednorázového kódu z SMS v kombinaci s vámi nastaveným ePIN. V aplikaci máte potvrzování on-line plateb u jednotlivých karet automaticky zapnuto. Při autorizaci platby vám tak na mobilní telefon přijde notifikace, která kliknutím otevře potvrzovací obrazovku. Pokud aplikaci CREDITAS Banking nepoužíváte nebo jste si potvrzování v aplikaci vypnuli, automaticky se vám nabídne ověření přes SMS a ePIN, a to i v případě, pokud jste si dosud ePIN nenastavili. Jestli nemáte ePIN nastavený, bude nutné ePIN v internetovém bankovnictví nejprve nastavit a pak můžete platit (pozor – původní platbu nepůjde dokončit, po nastavení ePIN bude nutné opět iniciovat novou platbu).
V některých případech nemusí být dodatečné silné ověření vyžádáno. Stává se u obchodníků nepodporujících 3D Secure platby. Obchodníky podporující 3D Secure platby poznáte podle toho, že na platební bráně eshopu je uvedeno logo Mastercard ID Check nebo logo Mastercard SecureCode. Dále nemusí být dodatečné silné ověření vyžadováno v případě, že jde o platbu nízkých částek, opakující se platbu u stejného obchodníka apod. U těchto situací je uplatněna tzv. výjimka ze silného ověření – viz níže.
Funkce autorizace on-line plateb se nastavuje přímo v aplikaci v detailu konkrétní platební karty a je automaticky zapnutá. Pokud si chcete upravit nastavení u konkrétní karty, přihlaste se do mobilní aplikace, zvolte ikonku ozubeného kolečka a v záložce Karty se vám zobrazí seznam vašich platebních karet. Přejděte do detailu konkrétní karty a potáhnutím si zapněte / vypněte autorizaci on-line transakcí v aplikaci. Pokud si autorizaci on-line transakcí vypnete, bude automaticky zvolena druhá metoda, tj. ověření přes kód z SMS v kombinaci s ePIN (tento způsob je možné využít i v případě, že máte autorizaci on-line transakcí přes appku povolenou, ale nechcete ji využít, je to záložní způsob; ePIN proto doporučujeme mít pro danou kartu nastavený, a to i v případě, že primárně ověřujete platby přes aplikaci CREDITAS Banking).
Po zadání platebních údajů na stránce či v aplikaci e-shopu vám zašleme notifikaci, která kliknutím otevře potvrzovací obrazovku platby. Zkontrolujete, že údaje o platbě jsou správné, a platbu potvrdíte otiskem prstu, rozpoznáním obličeje nebo zadáním MPIN kódu, který používáte pro přihlašování do aplikace CREDITAS Banking. Pozor na záměnu kódů PIN, MPIN a ePIN – viz níže.
Výsledek platby se nezobrazuje přímo v aplikaci CREDITAS Banking, protože v aplikaci probíhá pouze část platebního potvrzení. Výsledek platby se zobrazí přímo na stránce e-shopu nebo v aplikaci obchodníka. Pokud pro zadání platby i její potvrzení používáte stejné zařízení, z aplikace CREDITAS Banking nedojde automaticky k přesměrování zpět na stránku obchodníka, stránku e-shopu či aplikaci obchodníka si znovu otevřete a zkontrolujte výsledek platby. Při úspěšném provedení platby se odpovídající částka zarezervuje obchodníkovi, aby mohlo dojít k jejímu odečtení z vašeho účtu.